петак, 17. мај 2013.

Cirkus, deo drugi

  autor: Isidora Đolović

  Ja moram još malo. Šta da se radi, svi smo mi negde u duši "mazohisti". A i ja sam snob posebne vrste. Primera radi, pretprošlog leta sam, mimo običaja, ostala u Guči tokom Trube. Obično zbrišem čim krene vašar prostakluka i krkanluka. Te godine je mama slomila nogu i neko je morao ostati da pomaže babi oko "pansiona" (izdajemo sobe svake godine, pisala sam o tome davno). I tako sam ja, usred tog haosa neartikulisanih zvukova i šatorskih mirisa koji su dopirali iz varoši po celi bogovetni dan - na terasi čitala "Rat i Mir". A  sabah zorom, dok ne počnu pucati prangije i mamurni gosti ne ustanu, u kuhinji štrebala pedagošku psihologiju za ispit. Kad imaš "svoj mali svet i oko njega Kineski zid" neukus te sve manje tangira. Tako i sad - pišem, radim, za svoju dušu čitam glomazne "Forsajte", a kad moji uveče puste drugi čin putujućeg cirkusa, onako kritičko-analitički bacim i ja pogled. 
   Ne želim da ispadnem maliciozna prema "Moje/Naše/Njihove (?) 3". Još samo ovo, i neću više, obećavam. Znala sam da me one "La La Land/ kućica slatkiša" kreacije na nešto asociraju, a onda mi je sinulo i na  šta- grozni blizanci iz "Alise"!
 Čak se i rimuje: Tweedledum and Tweedledee -  Moje tri! Mada, bilo je i asocijacija na Leteće medvediće i Moćne rendžere.

 Pokretni cirkus, nema šta. Ko očekuje nešto više, verovatno nema pojma šta je Evrovizija. Izdvoji se tu ponešto što valja, nije da nije. Ali, uglavnom se lepo ismejem. Bože, Bože, kao smotra najvećeg evropskog šunda. Vendi bi se super uklopila među pojedine.
  Mislim da su Danska i Norveška najrealniji favoriti. Norveška pesma baš i nije za Eurosong, čak mislim da bi bila savršen soundtrack za nekog "Bonda" npr, ali meni se, kvalitetom, izdvojila. Nije ni Danska nešto preterano originalna, ali, opet, za klasu više od ostalih. Tu bi se mogli svrstati Moldavka i onaj dečko iz Azerbejdžana, čini mi se. Bendić iz Jermenije je u redu, "world peace" i te fore američkih misica, malo izlizano, no sve u svemu fino. Rumun je izuzetno zanimljiv, na momente skroz uvrnuto zanimljiv - transilvanijski Farineli ili Drakula kontratenor, kako vam drago. Takav vokal i način pevanja su prilično retki, ali ipak nisu za pobedu. Ovo ostalo....tuga, čemer, jad. Pesme koje nemaju "ni glavu, niti rep".

   Mađarska je smorila za sve pare...ništa dosadnije nisam čula u skorije vreme. Onih Bugara (Elitsa i Stojan) sam se odmah setila, već su se jednom takmičili, nisam sigurna da li one godine kada je Marija pobedila ili kada smo mi bili domaćini. Uglavnom, i tad i sad bili su mi nekako jezivi. Albanci skinuli Bajagin "Plavi safir". Makedonija je zvučala potpuno raštimovano, kao da Esma i dečkić,"Toše-wannabe", izvode dve različite pesme, a onda su ih spojili u jednu i napravili potpunu zbrku.  Realno, osim možda Crnogoraca (i to samo jer se solidarišem sa bratom, kome se ženska opasno svidela i po ceo dan vrti njihovu numeru), niko od naših (ex-YU) nije ni zaslužio da prođe, ali, opet mi je žao kad vidim kakve baljezgarije su se provukle.
   Najviše mi je žao ove tri devojčice, koje su uvučene u jednu, od početka preforsiranu priču, bez ikakve lične volje. Samo pioni. To je moj utisak. Jeste, zezam ih i ja, al ništa zlonamerno. Nego, koliko se meni čini, više od polovine predstavnika su takođe pobednici nekih nacionalnih "Talenata"? Nova moda?
    A tek ovaj tekst: http://www.pressonline.rs/zabava/dzet-set/273212/srbiji-ukrali-finale-evrosonga.html ...Ne znam za vas, al meni baš  vređa inteligenciju. BAŠ. Dajte, ljudi, stalno oko nas neke teorije zavere, neke moralne pobede, srebrna zlata, "sjajni nastupi"- a nekim volšebnim slučajem loši plasmani...Nazovi-novinari koji ovo pišu samo iritiraju i truju narod, što se po većini komentara ispod priloženog teksta i vidi. Ah, da, ovo je "Press"...sve jasno, onda.
 Čemu žalopojke?
 Jel pesma bila loša? Jeste.
 Jel  mogla da prođe? Možda, ali, to ne menja činjenicu da je smeće.
 Jesu li prošle i gore kompozicije? Jesu, pa ni to ne menja činjenice.
 Osećam, da smo otišli u finale, opet bi se kukalo da nam je ukradena pobeda.
 Piše, na drugom mestu: provocirali naše da im je nastup lezbo-aluzija, a u drugom polufinalu pustiše Finkinju što je valjda poljubila plesačicu (ne videh, pa ne znam) i Rumuna koji "peva kao žena ili barem osamnaestovekovni kastrato". Opravdavanje sopstvenog neuspeha? Kako li će gospođa Duška Vučinić preživeti? Kako li svake godine, AVAJ, uspevaju da prebole?
 I još piše da su devojke "plakale zbog nepravde"....pre će biti da su plakale shvativši u šta su uvučene. I ako ovaj debakl shvate kao poraz i tragediju, a ne dobru lekciju i priliku da se iščupaju iz manipulatorskih estradnih kandži na vreme, onda im bolje od Evrovizijskog cirkusa, Mareta, Prve Turske i Marine "večito pod gasom" i ne treba... 
  I da se razumemo već jednom, ovo nije nikakva ozbiljna kulturna manifestacija, nikakav prestiž, nikakvo životno pitanje. Ali, dok ja ovo pišem, aktuelni predsednik republike gostuje u najpopularnijem  talk-show programu. Svuda estrada. Svuda - Evrovizija.

  Sutra je Noć muzeja. Komercijala, jeste - ali i dalje pametniji izbor. Ako baš morate da budete uz TV, radije izaberite prenos premijernog izvođenja obnovljene "Aide" u Viminacijumu (RTS2). 

1 коментар:

  1. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...