недеља, 28. мај 2017.

Dizni-upitnik

piše: Isidora Đolović

Kada se Volt Dizni sa malim mišom Mortimerom, kome će nedugo potom promeniti ime u Miki, otisnuo u pustolovinu osvajanja sveta na parobrodu “Vili”, teško da je mogao zamisliti baš sve razmere omiljenosti, uticaja i slave koju će njegova zaostavština jednoga dana uživati. Kompanija, a danas uveliko imperija sa prepoznatljivim logoom prerasla je u istinsku fabriku snova, njegovo prezime postalo sinonim za detinjstvo, radosne uspomene i doživotnu ljubav namenjenu svim generacijama, a možda pre i iznad svega za – dugovečnost. U međuvremenu, animirani filmovi su se razvijali, sticali sve veću popularnost, postajali brojniji i bolji, a „Dizni“ studio, koji je pionirski prokrčio put svima ostalima, uprkos novosticanoj konkurenciji ostaje superioran. Naravno, danas se sve klasične vrednosti nekritički, ili možda prekritički podvrgavaju učitavanjima podteksta i skrivenih simbola, pa ni Dizni nije izuzetak, ali bila sva naknadna uočavanja opscenih, problematičnih, kontroverznih detalja (sasvim) opravdana ili ne, ne dam da mi kvare lepa sećanja, plemenite pouke, nezaboravne slike iz detinjstva. Njima je posvećen današnji upitnik. Ivana mi je „čitala misli“ i njene odgovore na temu možete pogledati OVDE.

Moje druženje sa Diznijevim svetom datira otkad pamtim i mislim da neću preterati ukoliko kažem kako je bio tu od mog rođenja. U „Mikijevce“ sam se ubrojila već pre druge godine, zahvaljujući „Mikijevom Zabavniku“ i „Mikijevom Almanahu“ (što je posebna priča i ostavljam je za neku drugu priliku), pa knjigama (slikovnice iz „Mladinske knjige“ koje su pratile priču oslanjajući se na ilustracije iz filmova, zatim legendarni „Čudesni svetovi Volta Diznija“ u četiri toma – o čemu sam pisala OVDE), igračkama (jedno od prvih sećanja – figurice iz „Kinder jajeta“ poređane na muzičkom stubu, kolekcija „Mikijev orkestar“) i, naravno, crtanim filmovima. Uporedo sam čitala i gledala Diznija, bio je zastupljen u mojoj svakodnevnici kroz nekoliko različitih medija, pa je možda zato njegov status (s obzirom na kasnije profesionalno usmerenje koje sam odabrala) ostao tako važan. 
Dizni mi je na hiljadu načina ulepšao odrastanje i još uvek svako vraćanje ovim filmovima izmami osmeh, probudi toplinu, gane, obraduje, inspiriše. Sa vremenom i iskustvom, u mojim očima samo dobija na vrednosti i složenosti, pa zaista ne mogu da opravdam one koji smatraju ljubav prema crtaćima „odrazom infantilnosti i nezrelosti“. Na njih magija očigledno ne deluje, možda nikada i nije – što je sasvim u redu, ali istovremeno mi bude nekako žao bilo čije uskraćenosti za jedinstvenu privilegiju povratka u Zemlju čuda, Nedođiju, začarani zamak, morsku dubinu, raspevanu džunglu i sve ostale povlašćene prostore, pa makar na sat-dva, koliko bajka traje. 
Moram priznati da nije bilo baš tako jednostavno ispuniti upitnik koji sledi, jer su se na data pitanja nizali i za prednost gotovo utrkivali različiti odgovori, pa sam se teška srca morala odlučivati “sistemom eliminacije”. Shvatila sam koliko zapravo postoji “Diznijevih” crtaća koje sam pogledala i koliko ih volim uprkos tome što pojedini godinama nisu dolazili na red za podsećanje; koliko je njihova vrednost podjednaka i usled različitosti nesravnjiva, a da istovremeno ne dođe do ogrešenja o određeni, trenutno zaboravljen, izostavljeni primer. Uz sve to, ispostavilo se kako postoji dobar broj dugometražnih crtanih filmova za koje sam veći deo života bila uverena da potiču iz Diznijeve radionice, a zapravo to nisu (npr. “Hrabri mali toster”, “Svi psi idu u raj”, “Ferngali: poslednja prašuma”, “Princ Egipta”, “Anastazija”…) – tako da njih ostavljam za neku drugu priliku, svakako to zaslužuju. Takođe sam se morala ograničiti na animirane, a ne poluigrane ili igrane filmove (kao što su „Ko je smestio Zeki Rodžeru?“, „Meri Popins“ ili „Pirati sa Kariba“). Uz to su Mikijeva družina, „Pačje priče“ i ostatak repertoara pomenutog „Mikijevog Zabavnika“ (sa čuvenom nedoumicom „šta je zapravo Šilja?“) isto tako morali „otpasti“, budući da sami po sebi čine poseban univerzum sa jednako velikim brojem junaka i mini-franšiza, što bi iskomplikovalo konačni izbor i produžilo tekst preko svake mere čitaočevog strpljenja. Zato je ovoga puta pred vama „samo“ moj izbor iz repertoara dugometražnih crtanih filmova. Nadam se da ćete se podsetiti nekih naslova koje i sami volite, a možda odlučiti i da se sa nekima tek susretnete.

1. Koji je tvoj najdraži  Dizni film?
Znate ono kad vam na pamet odmah padne jedan jedini, konačni, ubedljivi izbor – da bi se već naredne sekunde nanizalo barem još pet mogućih? E, baš to je slučaj koji, uopšteno, prati svaki moj pokušaj ispunjavanja upitnika ovog tipa. Dakle, sledećim redosledom: Petar Pan je definitivno moj najomiljeniji “Dizni” crtani film i nalazi se, uvek, na prvom mestu. Odmah za njim su: 2. Alisa u zemlji čuda, 3. Zvonar Bogorodičine crkve , 4. Fantazija (mada nije tipičan, ali Diznijev jeste i upravo svojom različitošću zaslužuje da bude mnogo, mnogo poznatiji) / Mač u kamenu, 5. Mala sirena/ Uspavana lepotica. Da napomenem, volim i kratkometražne Diznijeve crtaće, poput “The Little house”, Susie, the little blue coupe”, “Pedro” i kompletan “Silly symphony” serijal, ali to je, opet, neka druga priča.

2. Sa koliko godina si pogledala prvi Dizni film?
Kao što sam već pomenula, nema šanse da se setim, jer je “Dizni”- svet od samog početka bio prisutan tokom mog detinjstva kroz najrazličitije svoje oblike. Možda je to bio “Robin Hud” ili “101 dalmatinac” – ali, lako je moguće da ih tako pamtim zbog toga što su bili prvi u knjigama koje su mi moji čitali; možda “Mala sirena” ili “Aladin” – jer su upravo tu negde moja generacija po starosti, zaista mi je nemoguće proceniti. Kad smo već kod prvih uspomena, pamtim i seriju “Mala sirena” koju je RTS emitovao pre nego što su nam zbog sankcija na nekoliko godina ukinuli Diznijeva ostvarenja; postojala su i specijalna strip-izdanja tog filma, ali i “Lepotice i zveri”, “Pepeljuge”, “Pačjih priča”.

3.Koji ti se Dizni film najmanje svideo?

“Tarzan”. Bio je aktuelan u vreme moje osnovne škole, baš kao i “Mulan”, “Zvonar”,  „Herkules", od kojih mi se najmanje dopao. Ni danas ga ne volim, jednostavno mi se uopšte ne sviđa animacija, ti “vižljasti” likovi i crtež koji je već počeo da se kvari. Samu priču volim u igranim filmovima ili serijama, ovaj mi zaista nije prijao. “Herkules” mi takođe nikada nije bio nešto zanimljiv, ponajviše zbog naslovnog junaka koji je iritantan, ali u celini nije loš film.

4. Koji Dizni film te rasplakao?
Primetila sam da kliše konstatacija “ko nije plakao kad Bambiju ubiju mamu, taj nema srca”, zapravo nije bez osnova! Pre par meseci, uhvatila sam slučajno ovaj film na RTL i kako danas, nažalost, retko imamo prilike da uopšte vidimo reprize “Diznija”, a ja ne mogu da odolim da ne „ostavim sve i gledam“, posle ko zna koliko godina (čak, decenija!), odgledah priču o Bambiju. Mada sam od onih koji se na sav glas hvale da za njih ne važe ta uopštavanja, čim je jadno lane počelo da, nakon potere u zavejanoj, mračnoj šumi, doziva majku, steglo me nešto u grlu. Inače, stvarno me rastužuju uglavnom jedino crtaći u vezi sa životinjama, pa pored „Bambija“, tu se svakako ubrajaju „Lisica i pas“, „Dambo“ (kada ga mama njiše na surli kroz rešetke kaveza) i da ne zaboravim, scena sa zaljubljenom vevericom iz crtaća „Mač u kamenu“ (u trenutku kada se Artur ponovo pretvori u dečaka). 

5. Stariji Dizni filmovi ili noviji?

Možda sam beznadežno staromodna, možda je do nostalgije i nespremnosti da se prilagodim novom vremenu, tek, meni su filmovi iz tzv. “zlatnog doba” i kasnije „renesanse“ Diznija ipak u svakom pogledu draži, kvalitetniji i originalniji od današnjih. 
Za poslednjih petnaest godina, jedino su mi se dopali "Frozen", "Princeza i žabac" i "Tangled"(Zlatokosa), pa čak ni oni ne mogu da priđu svim prethodnim. Što bi rekao Dilan, “vremena se menjaju”, pa me tako i ne čudi što, primera radi, tri kćerkice moje rođake više vole “Pepu prase” nego “Pepeljugu” – iako je njena animacija neuporedivo lepša. Ipak, moj izbor uvek ostaju klasici, iako zaista nemam ništa protiv da pogledam novitete, čak se uz njih često sasvim dobro razonodim. Naprosto, pristup stvaralaštvu je danas drugačiji, a to ostavlja posledice na svaki njegov oblik. Moram još pomenuti i da mi se nimalo ne dopadaju osamostaljene “franšize” o Diznijevim princezama i vilama.

6. Stariji Dizni film koji još nikada nisi pogledala?

The Adventures of Ichabod and Mr. Toad i “The rescuers”. Iskreno, uopšte me ne privlače.

7. Koji je poslednji Dizni film koji si gledala i šta misliš o njemu?

Ako ne govorimo o repriziranju klasičnih, već premijerama, onda je to svakako "Frozen". Sa zakašnjenjem, na nagovor drugarice, ali ispade baš prijatno iznenađenje, pravi povratak “Diznija” korenima. Drago mi je što nema klasičnu princess-bride priču, Elsa je neko ko odgovara mom shvatanju samostalne, slobodne žene – sa druge strane, euforija nastala oko ovog filma mi prilično narušava današnji utisak. Da ne pominjem kako je „Let it go“ verovatno najprecenjenija pesma iz Dizni-filma ikada.

8. Precenjeni film

Ovo je jedno od “nepopularnih mišljenja” i unapred naglašavam kako se moj odgovor ne odnosi na kvalitet, vizuelnu lepotu ili ukupnu vrednost ovih filmova: jer, u pogledu animacije, priče, muzičkih deonica, oni su prelepi, značajni, odlični. U pitanju su “Lepotica i zver”, “Kralj lavova”  i “Frozen”. Pod „precenjeni“ mislim na njihovu ogromnu, do iritantnosti prisutnu popularnost i famu koja se diže, sežući do generalizacija poput: svaka devojka koja voli da čita mora se poistovetiti sa likom Bel; svaka osoba koja nije površna mora gajiti ideal „lepotice i zveri“ kao pravi primer iskrene ljubavi; svako sa srcem zaplakaće zbog sudbine Simbinog tate; svaka feministički osvešćena ženska osoba obožavaće „Začarano kraljevstvo“ i njegove heroine. Nije tako, ali ponekad je potrebno pogledati još malo oko sebe i ne oslanjati se jedino na prekopirane statuse, citate i sličice sa društvenih mreža, koje toliko nekritički veličaju ove crtaće, pretvarajući ih u deo odbojnog trenda i oduzimajući njihovim porukama prvobitnu težinu.

9. Potcenjeni film
Ostvarenja iz tzv. “dark Disney” korpusa, poput “The hunchback of Notre-Dame” (o kome sam pisala OVDE), “Pocahontas” i “Black caldron”. Stekla sam utisak da je razlog njihovoj relativnoj neprijemčivosti težina tema koje obuhvataju, a s obzirom na današnju opsesiju “društvenom korektnošću”, šanse da se “ekscesi” ovog tipa ponove tek će biti minimalne. Zatim, atipični poput “Fantazije” – genijalnog upoznavanja sa čarolijom klasične muzike; stari i zanemareni kao što su “Robin Hud”, “Knjiga o džungli”, “Mačke iz visokog društva”, “Oliver i kompanija”

10. Omiljeni Pixar film

Ne volim ih, upravo zbog pomenute drugačije animacije, ali ako moram da biram, najpodnošljiviji mi je “Finding Nemo”. Da se vratim na pitanje o precenjenim filmovima, tu obavezno ubrajam i “Toy story”, nikada mi neće biti jasno zašto ga pojedini toliko vole.

12. Scena iz bilo kog Dizni filma kojoj bi želela da prisustvuješ?
Nekoliko ih je, mada bi se odgovor mogao proširiti na prostor/ambijent iz pojedinih crtaća u kome bih volela da neposredno boravim. To su, odmah da kažem, noćni motivi grada iz “Lady and the tramp”, “Aristocats” ,“101 dalmatians”, kao i Tritonovo kraljevstvo iz “Male sirene”. Što se tiče scena: prvo, kuce koje jedu špagete u Tonijevom restoranu, gde se italijanska pesma savršeno uklopila: ima Sinatra-šmek i oduvek me podsećala na "Strangers in the night" ili numeru (i atmosferu) iz filma "Moonstruck". Zatim, scena sa sirenama u laguni, iz “Petra Pana”. I, recimo, završni ples sa menjanjem boja Aurorine haljine.

11. Najbolje otvaranje/intro filma?

Ovde nemam dvoumljenja. Izdvojite minut-dva da prosudite i sami jesu li ovo, možda, najmoćniji uvodi u crtane filmove ikada. Prvi je “The bells of Notre-Dame” iz “Zvonara Bogorodičine crkve”. Taj prigušeni, pa sve jači zvuk zvona koji prati probijanje kroz oblake i lagano otkrivanje panorama Pariza, uz spuštanje na gradske ulice i Klopenov narativ, zaista čine veličanstveno otvaranje:
Drugi je deonica “Arabian nights” iz “Aladina”. Oduvek me privlači svet iz “1001 noći”, rastrzana sam između očaranosti progresivnim Zapadom i mistikom Orijenta, tako da je ova priča jedna od meni omiljenih, sa svim neodoljivim likovima. Sadrži kontroverzan, kasnije promenjen deo  stiha:  Where they cut off your ear if they don't like your face – It’s barbaric, but, hey, it’s home. Po toj logici, uskoro ćemo iz udžbenika istorije izbacivati delove o npr. “Dušanovom zakoniku”, jer ustrojstvo srednjovekovne države vređa osećanja čoveka XXI veka. No, dobro, uživajte u glasu neponovljivog Robina Vilijamsa:

13. Koji film ima najbolju muziku?

Muzika je toliko veliki i važan deo “Diznijevih” ostvarenja, da je prilično nezahvalno i nerealno izdvojiti samo nekoliko njih, pa moram reći kako većina ovih crtaća ima spektakularan soundtrack , a moj izbor su, ako ga već mora biti, već spomenuti Hunchback of Notre Dame”, “Aladdin”, kao i “Little mermaid”.

14. Omiljena Dizni pesma?

Dodajem prethodno nabrojanim numere “Colors of the wind” (Pocahontas), “Once upon a dream” (Sleeping beauty), “When you wish upon a star”(Pinocchio), “Bella note”(The Lady and the Tramp), “The gospel truth” (Hercules).

15. Omiljena villain pesma

Primetila sam da su numere negativaca obično dinamičnije, pune temperamenta i zaraznijeg refrena od onih koje izvode “dobrice”. Moj izbor je "Hellfire”, Frolova tema iz “Zvonara Bogorodičine crkve”:
Izdvojila bih i “Savages” iz “Pokahontas”, takođe iz današnjeg ugla “politički i rasno nekorektnu”, a suštinski odličan primer predrasuda, netrpeljivosti i ostrašćenosti prema drugom i drugačijem, nezavisno od tabora kome pripadate:
Bilo bi šteta preskočiti interpretaciju Vinsenta Prajsa - “(Radigan)The world’s greatest criminal mind”iz “Basil, the great mouse detective” :
16. Omiljeni lik?

Petar Pan, Robin Hud, a od sporednih Cheshire cat.

17. Omiljeni negativac?
Zla maćeha iz "Snežane" – naravno, kada nije u liku veštice, Maleficent, Džafar, Kruela DeVil.
Simpatična mi je i Madam Mim, tim pre što je u „Mikijevom Zabavniku“ ona izrazito DOBRA veštica, pa mi je kao maloj bilo teško da povežem taj lik sa onim iz „Mača u kamenu“.

18. Ljubimac?
Sova Arhimed iz “Mača u kamenu”. Naravno, mnogo je preslatkih životinjica koje bih odmah udomila, npr. Lupko (Bambijev kompanjon), magarence (ali i ostatak ekipe) iz “Vini Pua”, onaj uspavani miš koji boravi u Šeširdžijinom čajniku (“Alisa u Zemlji čuda”), Pepeljugine ptičice...

19. Pratilac/pomoćnik?
Cvrčak, Jiminy Cricket iz “Pinokija”. Sa svime što simbolizuje, mislim da je to najbolji mogući pratilac.

20. Najdraža Dizni princeza?
Nikada nisam bila ljubitelj princeza, volim one malo aktivnije, samostalnije, koje ne čekaju da ih protagonista spasi već iole pokazuju određenu inicijativu. Takve su, barem do određene tačke u priči, Pokahontas, Jasmin i Arijel. Što se tiče klasičnih, moram priznati da mnogo volim Auroru/Trnoružicu, jer je ženstvena, nežna i pravi primer ličnosti iz stare bajke, kakav je ceo taj crtani sa svojom srednjovekovnom estetikom.

21. Koji Diznijev lik bi bio tvoj najbolji drug?
Čarobnjak Merlin za razgovor i filozofiranje, a Vini Pu/Balu/Mali Džon (nije li zanimljivo kako su uglavnom medvedi najodaniji prijatelji kod Diznija?) za tumaranje unaokolo i smeh.

22. Omiljeni Dizni par?
Robin Hud i ledi Marijana; poprilično zanemareni vlasnici dalmatinaca - Rodžer i Anita; Aladin i Jasmin.

22. Najbolji poljubac
Rečnikom fanova “Game of thrones” teorija, to bi bio unkiss Petra i Vendi, koji je pokvarila ljubomorna Zvončica!

23. Tvoj Dizni alter ego?
Do sada je vam sigurno postalo jasno, to je Petar Pan ili možda njegov ženski pandan, Zvončica. Takva sam i ja - večito, prgavo dete! Ali, volim i Elsu, u kojoj pronalazim izvesne crte svoje ličnosti.

24. Da li sakupljaš stvari sa Diznijevim logom?
Ukoliko mislimo na “baš-baš Dizni” markirane suvenire i proizvode, koji su uglavnom prilično skupi i ne baš dostupni na svakom koraku, onda je odgovor negativan. Ali, od malena su tu bile igračke, knjige, stripovi, garderoba, različiti predmeti oslikani Diznijevim junacima, pa se u tom smislu može reći da još uvek rado nabavljam iste, čim naletim na neki posebno zanimljiv. Inače sam veliki ljubitelj plišanih igračaka-maskota i čuvam sve iz detinjstva, ali uvek se obradujem kada dobijem i neku novu; isto važi za šolje, razglednice, sveske sa crtanim junacima. Sećam se kako je početkom devedesetih “Mikijev Zabavnik” uz svaki broj poklanjao ponešto (karte, lenjiri, raspored časova, kapa sa Mikijevim ušima, novogodišnja čestitka gde Pajine oči svetle u mraku, i slično) – dobar deo smo uspeli da sačuvamo, baš kao i igračke koje su dobijane uz “Mc Donald’s Happy Meal” (za ono kratko vreme koliko je ogranak poznatog lanca bio otvoren u Čačku). 

25. Zašto voliš Diznija?

Zato što mislim da je zaista za sve generacije i sva vremena. Diznijevi crtaći su prava umetnost, vizuelno, muzički, porukom, pričom. Jedno je sigurno, Volt Dizni i njegovi nastavljači su crtane filmove uzdigli od „zabave za malu decu“ do istinske umetnosti, priznate i ravnopravne sa igranim ostvarenjima, ozbiljne i profesionalne na toliko nivoa: od muzike, sinhronizacije, do adaptiranja književnih dela. Prema tome, u ovom slučaju su lični razlozi neodvojivi od objektivnih – iako zaista volim i, ovako “matora”, sa uživanjem i interesovanjem gledam različite crtaće (bili to Warner brothers, Hanna & Barbera ili nešto treće), Walt Disney ostaje bez premca.
Dizni nam je danas potreban iz tako mnogo razloga, čak i modifikovan na način koji mi se, iskreno, ne dopada – ali, savremena animacija je inače sve ružnija i čudnija nego što smo navikli. Potreban nam je kao podsetnik, merilo, lekcija, razonoda, nada i, ono glavno, vodič kroz snove. Zato mu i pored svih naknadnih teorija zavere, kojima se pokušava baciti senka na nešto čija je recepcija do sada bila apsolutno pozitivna i neškodljiva u svesti dece, dugujemo ogromnu zahvalnost.


18 коментара:

  1. Nisi gledala The Rescuers?!?!?! Odmah idi da pogledaš priču o devojčici Peni i Bernaru i Banci! To je jedan od najlepsih, najplemenitijih i najdirljivijih crtaća ikada, ali samo prvi deo. Rescuers down under, tj.u Australiji, nisu toliko dobri. Ja ne volim uopšte priču o gospodinu žabcu, mislim da je kod nas prevodjen kao Vetar u venama (Wind in the willows), taj je bas grozan crtani, mada i u njemu ima Pan. Dopada mi se vrlo ovaj tvoj post, i ja sam vecno ostala Diznijevo dete. Kad se setim kako sam tokom bombardovanja trčala da na video rikorderu snimim crtaće koji su išli na TV Politici... Sad već celu kolekciju imam na disku, pa je gleda moje dete. Naročito voli Fantaziju, Dance of Horus, kad plese nilska "konjica" sa nojevima. Eh, detinjstvo lepo...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Htedoh da napišem Bernar i Bjanka i Vetar u vrbama, ali mi auto correct, po pravilu, upropasti smisao rečenica.

      Избриши
    2. Onda ih obavezno stavljam na listu, imaću u planu.:) Ne znam zašto, ali dugo sam čak mešala "The rescuers" sa "American tail", valjda jer su isto mišići u pitanju.
      A vidiš, meni je "Vetar u vrbaku" jedan od dražih ne-Dizni crtaća, mada ga pamtim kao donekle jezivog, nisam ga gledala od detinjstva, a tada je ostavljao baš neki neobičan utisak na mene.
      Da, "Politika" i emitovanje crtaća, jedna od utešnih stvari tokom bombardovanja. Svaka čast i samo napred, drago mi je da se naša ljubav prema ovim filmovima uspešno prenosi dalje. :) I meni je ta deonica sa plesom omiljena u "Fantaziji".
      Mnogo hvala na čitanju, drago mi je što ti se dopalo.:)))

      Избриши
    3. Nema na cemu, ja sam redovna čitateljka, jedino što komentare retko ostavljam, a i tvoj blog mi je jedan od omiljenih, delim mišljenje po pitanju mnogih tvojih stavova. Lepo uvek kažem da je trebalo književnost da studiram posle gimnazije. Znam i za An American Tail sa ruskim mišem Fajfelom, nije los, ali Bernar i Bjanka su predivni, videćeš. Stvarno baš volim da te čitam, samo piši!

      Избриши
    4. Mnogo, MNOGO hvala.:))))
      Obećavam još zanimljivih tema, svaki predlog je dobrodošao. :)

      Избриши
  2. Haha i ja sam, kao mala, dugo mislila da je Hrabri mali toster i Svi psi idu u raj Diznijev.:D
    Inače, obožavam ta dva crtana.
    Mislim da je Alisa u zemlji čuda jedini crtani, koji ja ne volim, ali imala sam problem i sa knjigom, nikada mi se nije svidela ta priča. :D
    Jao ja sam imala sve Mikijeve almanahe i zabavnike i sva ta specijalna izdanja, naročito Pačije priče i pre par godina moja mama sve pobaca. :(((
    Sve scene, koje si navela i dan danas mi izazovu knedlu u grlu, prosto nije to ono jao svi plaču, ali to je taj neki momenat kada pomislim na svoje roditelje, ma odmah se naježim. Evo gledam ovaj tvoj gif i već se topim bukvalno.
    Jao što bre? Mislim da bi se tebi baš sva ova tri naročito dopala, posebno Spasioci i Ikabad, a Vetar u vrbaku ( ako si na taj mislila ) je mom bratu jedan od omiljenih, meni je nekako uvek bio čudnjikav. :D
    Sve koje si navela kao potcenjene obožavam. :D
    Bukvalno sam se prevrnula na unkiss ( I see what you did there :D ) :)))))))
    Toliko je mi je drago što si na toliko pitanja odgovorila sa crtaćima Robin Hud i Mač u kamenu i sličnim, koje i ja obožavam.
    I sa poslednjim se naročito slažem, tvoja pitanja mi se još više sviđaju. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Isto, a uvek me rastuže, posebno ono ćebence iz "Tostera"!
      Kod mene je obrnuto, crtani "Alisa" obožavam, doduše - samo Diznijevu verziju, dok mi knjiga i igrani filmovi nisu ništa posebno, mada kapiram Kerolovu zamisao i postupak.
      Meni je veliki deo tih stripova uništio brat, kada je bio mali (čitaj - iscepao ili umastio, jer je imao običaj da ih čita za stolom, dok jede), ali sam uspela da sačuvam mnogo, plus sam ih kasnije nabavljala kod antikvara i još uvek težim da kompletiram sve.:)
      Staviću na listu, onda, eto već druge preporuke za ove "matore" crtaće. Da, "Vetar u vrbaku" koji pominje Mama Jane, sa žapcem. I ja ga volim, ali me iz nekog razloga uvek plašio, moraću da pogledam i prisetim se zašto. Kao kroz maglu mi se čini da je bio neki zli jazavac.
      Haha, da znaš da sam se baš tebe i setila povodom "unkiss" teorije, iliti SanSan!:) Inače, vide li promo za sedmu sezonu, Pseto izgleda dolazi na Sever.
      Ta smo generacija, pa pamtimo sve ove stvari, zato uvek volim da podelimo utiske. Kombinovala sam pitanja iz različitih "tag"-ova na koje sam naišla, da bi bilo što raznovrsnije i zanimljivo.
      Hvala ti mnogo.:)*

      Избриши
    2. Šta da ti kažem i ja isto, prosto volim kada me podsetiš na neke stvari, koje sam i zaboravila, stvarno uživam u tvojim tekstovima. :*
      Ćebence mi bukvalno ne spominji, jer ću se raspasti, plačem kao kiša kada gledam taj crtani. :D
      Jao kako sam ja taj momenat previdela aaaaa idem sada odmah da gledam trejler ponovo, biće izgleda odlična sezona.
      Je l ćeš ti recenzirati epizode? Nekako mi nedostaje da komentarišemo posle svake, a ne vraća mi se na forum.

      Избриши
    3. Pardon, možda nije u trejleru, ali je na nekoj od promo-fotografija, moguće je da sam pomešala. U svakom slučaju, na Severu je.:)
      Radiću "Odbrojavanje" pred početak sezone, a mogla bih i da recenziram, ako Kaća ne bude za to voljna, pošto isto kao i ti nemam nameru da se vraćam forumu, a komentariše mi se.:) Verovatno hoću!

      P.S. Evo fotke:
      https://cdn-images-1.medium.com/max/1600/1*X_StS1Bj1_Rcp4xoqfmUHg.jpeg

      Избриши
    4. Divno, hvala. :*
      Ma samo da mi se sretnu. :D
      To bi bilo super, jedva čekam da počne, pa da komentarišemo. :D

      Избриши
  3. Jaooo, Madam Mim, njen duel s Merlinom me uvek nasmeje!
    Nisam pogledala ove novije (Princezu i žabu niti onu princezu s (pre)dugačkom kosom), samo Frozen. Tarzana sam jurila neko vreme (tada se prodavao na diskovima), ali su nudili samo sinhronizovanu verziju, a ja htela titlovanu i eto, na kraju ni ne pogledah (mada sam imala tu igricu i baš baš sam se zabavila prelazeći nivoe). Od Mikijevog almanaha se nisam odvajala neko vreme, sećam se kako sam cimala mamu da idemo na pijacu jer je bilo par tezgi s polovnim romanima, pa sam tamo iskopavala stripove.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A posebno kad se pretvori u zgodnu devojku!:)
      Pogledaj, fini su, za promenu lepa i animacija (meni je to vizuelno i dalje možda najbitnije), a i priča.:)
      A ja sam imala igricu "Knjiga o Džungli", baš po crtaću urađenu, na onim prastarim konzolama smo je igrali.Stara, dobra vremena!:)
      Uz "Almanah" i "Zabavnik" naučila sam da čitam, šteta što sada više nema takvih stripova, nije više isto.

      Избриши
  4. Divni odgovori Isidora, baš mi se dopalo kao vidiš Dizni posebno jer nije baš uobičajno :)
    Pre svega sjajan uvod :)
    Petra Pana cenim više od kada sam ovog meseca gledala "U potrazi za Nedođijom" (o čemu ću vće pisati sad u četvrtak u filmovima Maja), kada vidiš odakle je stvoren taj svet ceniš više zančaj filma, baš me je najećio :)
    Zvonar mi je na listi za gledanje za sledeći mesec, javljam ti utiske ne mogu više da čekam da nabavim knjigu prvo ću da gledam a do knjige kad stignem:)
    Ja Tarzana nikada nisam gledala (Shame on me) ali volim pesmu Fila Kolinsa hahaha ja najmnaje volim Atlantis valjda tako se zove :)
    Kad dođe do Damba i babmija svi smo mi kliše :)
    Ja najviše volim period '90ih Dizni filmova počev od Male Sirene, kasnije Cars i ostalo jedva mogu da proberem :)
    I ja ova dva koja ti nisi gledala nikada nisam gledala
    Ja sam poslednju gledala Moanu i mada je animacija ne tako lepa sam film je prilično dobar :) Što se Frozen tiče, ja ga nisam gledala kada je bila euforija takođe i lep je film ali jeste precenjen malo, ja Let it go volim zbog značenja pesme :)
    Lepotica je Precenjena sa velikim P, ako ej sagledaš sa druge strane može biti i zofilka pomalo uzevši u obzir da ona ne zna da je on nekada bio čovek, a i muka mi je od mučenica brate mili, ona "vidi unutrašnjost" ona se "
    rtvuje za oca" ona je "bolja od čitavog grada" sorry morala sam malo da rentujem :) Precenjena je i Pepljuga koja ima izuzetno lošu poruku ako je sagleda čovek realno :)
    Ja bih volela da prisustvujem upoznavanju Pkahontas i Džona Smita i čitavoj toj "Colors of the Wind" sceni :)
    Meni najbolju muziku kompletno ima Mulan, bukvalno mi se svaka pesma sviđa u njoj a pesma negativca defintiivno "Poor Unfortunate Souls" :)
    Divan je taj "poljubac" iz Petra Pana, uvek me slatko nasmeje ja biram Zaltokosu i FLina Rajdera u čamcu :)
    Zvončica je legendarna, lik koji ne govori a opet ostavlja pečat :)
    Odličan tag divni odgovori i evo koristim priliku da ti dan unapred čestitam rođendan i poželim sve najlepše :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Saro, jedva sam čekala tvoj komentar, posebno jer smo obe Dizni-fanatici!:)
      Ovako, drago mi je što ti se tekst dopao, kao i predlozi.
      Čekam recenziju "Finding Neverland", obožavam taj film, dirljiv je i predivan, a slažem se i da baca novu svetlost na samog "Petra Pana". Džoni i Kejt :*
      Što se "Zvonara" tiče, s obzirom da se u glavnim crtama razlikuje od knjige, gledanje crtanog ti uopšte nije uslovljeno čitanjem, bez brige.:)
      Po mom mišljenju, ne propuštaš ništa kada je o "Tarzanu" reč. Na "Atlantis" sam potpuno zaboravila, još jedan (meni) bezličan film.
      Da, da, baš na "Dizni renesansu" (Mala sirena, Aladin, Pokahontas, Zvonar, Mulan) sam i mislila.:)
      "Moanu" nisam gledala, kao ni "Hrabru Meridu"; za ova dva "matora" dobih ozbiljne preporuke u komentarima, pa ću ih sada svakako uzeti u obzir :); "Frozen" ima dobru priču i poruku, "Let it go" je OK pesma, samo mi je "na nos" izašla" koliko je svi ističu.:)
      Hahaha, ovo za Bel ti je dobro, zapravo ima logike!:) Slažem se za Pepeljugu, mada je meni taj crtani po muzici, animaciji i nekoj nepretencioznosti zaista prelep.
      Divna scena u "Pokahontas", a i muzika iz "Mulan".:)
      Dobar je i onaj, takođe u čamcu i takođe trapav, pokušaj Arijel i Erika.:)
      Zvončica zaslužuje poseban tekst, bezobrazno malo biće!:)
      Hvala ti mnogo, na čitanju i čestitkama, divna si.:*****

      Избриши
  5. Šta se desilo sa šarenilom na desnoj strani? :)
    Konačno da udenem komentar.. Ima nekoliko ovde navedenih koje nisam gledala (starijih), pa će mi vikend, verujem biti u Dizni fazonu.
    Što se Alise tiče, bio mi je interesantan crtani (kažu da ga sam Dizni nije voleo, kao ni Petra Pana). Knjiga je druga priča. :D Malo je reči da je čudna. Glavni problem mi je Alisina tendencija da sve vreme priča sama sa sobom.

    Dambo mi je toliko potresan, ubeđena sam da sam ga gledala možda tri puta, ne usudim se. Bambi takođe.
    Iako nije bajka, Fantazija je meni najpotcenjeniji Diznijev film. A toliko je divan. <3
    Preuzimam pitanja i radim koliko sledećeg meseca. Uživala sam u tekstu, hvala ti. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Shvatila sam da previše "guši" stranicu, išlo mi se na minimalizam, bila je neophodna promena.:) Naprosto, neka moji tekstovi govore dovoljno, o meni i mojim interesovanjima. Učinilo mi se da je PREVIŠE ostalih informacija, koje skreću pažnju sa samih tekstova.

      "Slisu" više volim u Diznijevoj verziji nego onim filmskih, a knjiga mi je tek na fakultetu postala razumljivija, mada ne i simpatičnija. Nekako me zamara.

      Kako nije, muzička bajka, najveća od svih.:*
      Mnogo ti hvala na čitanju i jedva čekam da vidim tvoje odgovore!:)

      Избриши
  6. Divan post draga <3
    Pogledaj moj blog . Pišem o fashion,beauty i lifestyle temama .Bilo bi mi drago da zapratimo jedna drugu i uživamo u novim postovima ♥

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Ajla!:) Lep blog, lepo ime, pratiću tvoju stranicu, deluje zanimljivo i vidi se da ulažeš mnogo truda. Hvala ti na čitanju!:)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...