недеља, 02. октобар 2016.

Sećanje na Ziju - 30 godina

piše: Isidora Đolović

U proteklih petnaest dana, čak i novine ili portali koji se u minulih par decenija nikako nisu doticali iste teme, "otkrili" su čitalaštvu tragediju koja je 1986. zadesila grupu "Crvena jabuka". Tom prilikom su, u saobraćajnoj nezgodi na putu za Mostar i prvu veliku turneju nakon uspešnog debitantskog albuma, nastradali članovi originalne postave sarajevskog benda, Aljoša Buha i Dražen Ričl Zijo.  Dok je Buha na licu mesta izgubio život, Ričl je preminuo nakon dve sedmice, ne probudivši se iz kome. Juče se navršilo tačno trideset tužnih jeseni bez harizmatičnog muzičara, jednog od osnivača ne samo "Jabuke", već i "Top liste nadrealista", benda "Elvis J. Kurtovich" i pokreta New primitives uopšte. 
Kako sam pre pet godina, uoči četvrt veka od ovog gubitka, napisala tekst kome danas ne bih imala ništa posebno da dodam ili oduzmem, molim vas da ga pročitate OVDE i zajedno se podsetimo mladića koji je sa samo 24 godine okončao svoju misiju na ovom svetu, ali ostavio mnogo stihova, skečeva, poruka i uticaja koji njegovi savremenici i saradnici još uvek neguju. Među njima prednjači Mirko "Elvis" Srdić, koji se često priseća prijatelja u svojim kolumnama - ali ne zaostaju ni članovi njegovog benda. Za slučaj se, među mlađim generacijama (počev od moje), nažalost, premalo zna...

Umesto suvišnih reči, postavljam članak koji je, nakon bloga, svoju štampanu verziju dočekao prošlog leta u 65. broju "Revije Istorija":
iz uvodnika


6 коментара:

  1. Nisam neki naročit fan "Crvene jabuke" nikad bila, ovaj tekst je, kao i svi tvoji, prava istraživačka avantura koja se dotakne svakog segmenta teme koju obrađuješ.
    Znala sam za tragediju, ovih dana je se dotakao svaki portal na kom sam se obrela, ali sve dodatne informacije su mi bile nepoznate.

    Hvala ti na tekstu. <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi na lepim rečima i čitanju. :)))
      Ja volim stare albume "Jabuke", do rata, zaključno sa "Nekako s proljeća". Ova priča me baš potresla kada sam je prvi put čula, tako da sam pre pet godina baš nadahnuto prionula na sastavljanje teksta - koji je kasnije dospeo i do novina, što me posebno raduje.

      Избриши
  2. Dobrodošla nazad :)
    Da budem iskrena nisam mnogo slušala Crvenu Jabuku mada ima par pesama koje volim a o tragediji sam čitala u nekim novinama ne sećam se koje su bile i baš me je potresla priča saobraćajke su moj strah večiti izbegava da čitam o tome a nekako uvek uhvatim sebe kako čitam :)
    Divan tekst lep tribute :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Saro!:)))
      I ja sam jedva čekala da se vratim blogovanju, teme su se nagomilale i zaista mi je neophodan odmor. Radujem se novim čitanjima. :*
      Drago mi je što ti se dopao tekst.

      Избриши
  3. Isidora is back, jeej :)
    znala sam da se nesot desilo sa tom grupom al nisam znala sta, znam poneku njihovu pjesmu i to je to, steta kad tako mlad zivot ode, vidim da je dosta toga psotigao za 24 godine, kontam da je jos ziv sta bi sve ostvario...ali eto, nikad necemo saznati

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Slavo, hvala pre svega na čitanju i drago mi je što ti se tekst dopao :))) - da, tužna priča, ali i dobar primer kreativne mladosti i nekih finih, pristojnih, nadarenih ljudi koji su, nažalost, prerano otišli, a činili su svoje vreme takvim kakvo je bilo.

      "Vratija se Šime", hehe, blog je bio na odmoru, pošto zaista nisam mogla sve da postignem, tako da je septembar bio doba zatišja, pa ću sad da nadoknađujem propušteno i gledam šta se pisalo, ali i lagano sprovodim neke ranije ideje.
      Odsustvovala sam čprvenstveno zbog fakulteta i posla: položila sam sve ispite sa doktorskih studija i, evo, preda mnom je napokon doktorat, ali ću sada konačno moći da usporim tempo i natenane se bavim tim vrhunskim istraživačkim dometom; a drugo, u ponedeljak mi je završena praksa u biblioteci, gde sam bez prekida bila od početka juna, tako da me sad tek stigla ISCRPLJENOST i moram da se doslovce resetujem...:)

      Избриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...